PIT 2013 vademecum
PIT 2013 vademecum

Ostateczne terminy składania deklaracji:
31 stycznia 2014 r. – rozliczają się tylko podatnicy wypełniający formularz PIT-28 
30 kwietnia 2014 r. – pozostali podatnicy

Co nowego w rocznym rozliczeniu podatkowym? Jeśli podatnik nie zmienił źródła, z którego czerpie dochód to wypełnia ten sam rodzaj formularza co w ubiegłym roku. Warto wiedzieć, że PIT 2013 przynosi nieco zmian, z którymi należy się zapoznać przed wypełnieniem formularza, a mianowicie:

  • w uldze internetowej
  • w rozliczeniu kosztów uzyskanych przychodów
  • zmiany w uldze prorodzinnej

Zmiany w uldze internetowej prowadzą do zawężenia grona podatników z niej korzystających. Osoba fizyczna składająca zeznanie może skorzystać z ulgi internetowej tylko raz, wyłącznie przez dwa lata, które muszą następować bezpośrednio po sobie. Zmiany w uldze prorodzinnej działają na korzyść rodzin posiadających więcej niż jedno dziecko.

 

Co warto wiedzieć uzupełniając PIT
Uzupełniając PIT bardzo łatwo o pomyłkę, dlatego warto go sprawdzić kilkukrotnie. Należy szczególnie zwrócić uwagę, czy numer pesel bądź NIP jest poprawny. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby samemu uzupełnić formularz warto udać się do biura rachunkowego bądź skorzystać z darmowego programu rozliczającego PIT. Jego niewątpliwą zaletą jest bezpłatny dostęp, wygoda, funkcjonalność, intuicyjność w działaniu oraz korekta, która zostanie zrobiona w parę sekund. Nie trzeba się wtedy martwić o błędy rachunkowe, co jest niewątpliwym plusem dla osób, które nie mają zdolności matematycznych.

Ważną informacją dla podatnika jest adres urzędu, do którego składa deklarację. Każdy podatnik jest przypisany do określonego urzędu, ze względu na adres zameldowania. Podmiot składający zeznanie podatkowe może sam zdecydować jaką drogą dostarczy deklarację do urzędu. Może osobiście wybrać się do instytucji. Jednak lepszym rozwiązaniem wydaje się wysłanie formularza pocztą bądź drogą elektroniczną. Dzięki temu oszczędza się czas, który można spożytkować na coś znacznie przyjemniejszego, niż stanie w długiej kolejce. Bez względu na to jaką drogę dostarczenia formularza wybierze podatnik, powinien pamiętać on o odbiorze potwierdzenia złożenia deklaracji. Numer UPO jest dokumentem, który gwarantuję, że złożona deklaracja dotarła do urzędu skarbowego. Jest on przyznawany tylko deklaracjom, które zostały zweryfikowane pozytywnie, czyli nadano im status 200. Powinno się go przechowywać do 5 lat od złożenia zeznania podatkowego.

Podobne ciekawe

Chwilówki bez ERIF

Kredyt pozabankowy- czy to możliwe?

Jakie firmy pożyczkowe wybrać?

Sprawdź ranking chwilówek i podejmij decyzję

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *